Poluarea
reprezintă răspândirea în apă, aer, sol de substanţe toxice, dăunătoare vieţii.
Ea reprezintă o plagă a
societăţii moderne, gradul de poluare crescând în acelaşi timp cu accentuarea
urbanizării şi tehnologizării localităţilor. A polua este extrem de uşor, dar
pentru a repara daunele provocate de poluare este nevoie de mult timp şi
fonduri.
Această problemă a fost tratată cu îngăduinţă până acum, dar în
condiţiile dezvoltării tehnico-ştiinţifice şi a tendinţei obţinerii unei rate
cât mai mari a profitului, problema protejării naturii a devenit o preocupare
majoră atât pentru oamenii de ştiinţă din diverse domenii, pentru oamenii politici cât şi pentru populaţie.
Cunoașterea problemelor legate
de poluare îi poate orienta pe elevi în
ceea ce privește responsabilitatea de a proteja mediul înconjurător.
Considerăm că acest
proiect este o metodă de învățare activ-participativă care antrenează energii
benefice, contribuind la conștientizarea efectelor dăunătoare ale poluării şi
beneficiile aduse mediului de un comportament responsabil.
Valorile promovate
prin această manifestare sunt de natură să influențeze pozitiv dezvoltarea
elevilor, dar și să conducă la o integrare activă a lor în societate.
SCOP:
SCOP:
Ø conștientizarea efectelor dăunătoare ale poluării .
Ø cunoaşterea beneficiilor aduse mediului de un comportament responsabil.
OBIECTIVE:
OBIECTIVE:
Ø sesizarea cauzelor poluării mediului;
Ø recunoaşterea diferitelor tipuri de poluări;
Ø indicarea diverselor materiale şi substanţe poluante;
Ø reutilizarea materialelor poluante;
Ø cunoaşterea şi aplicarea unor măsuri de prevenire ale poluării mediului;
Ø utilizarea elementelor de limbaj specifice temei propuse.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu